Na co je možné si stěžovat?
- na nevhodné chování úředníka
- na nesprávný úřední postup
Jaké jsou další možnosti obdobné podání stížnosti?
- oznámení je stížnost podaná ve prospěch třetí osoby
- podnět je stížnost, kterou se sleduje širší společenský prospěch
- anonymní stížnost, pokud obsahuje stížnost na protiprávní jednání nebo oznámení o hrozící škodě, jinak nebude vyřízena
Co musí být ve stížnosti uvedeno?
- kdo si stěžuje
- jaké věci se stížnost týká
- případně co se navrhuje
Jak je možné podat stížnost?
- poštou na adresu: Úřad pro mezinárodněprávní ochranu dětí, Šilingrovo nám. 3/ 4. 602 00 Brno
- e-mailem: podatelna@umpod.cz
- datovou schránkou: ID datové schránky: 6zraazz
- předat stížnost osobně na podatelně: Šilingrovo nám. 3/ 4, Brno 602 00
- ústně do záznamu, který vyhotoví úředník
Jak dlouho trvá vyřízení stížnosti?
- stížnost se vyřizuje bez zbytečných průtahů, nejpozději do 60 dní od jejího doručení
- stanovenou lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro vyřízení stížnosti
- stěžovatel musí být s prodloužením lhůty vždy seznámen.
Co dělat, pokud stěžovatel není spokojený s vyřízením stížnosti?
Lze podat žádost o přešetření vyřízení stížnosti u nadřízeného správního orgánu: Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2, ID datové schránky: sc9aavg, podatelna: posta@mpsv.cz
Žádost o prošetření vyřízení stížnosti lze podat i prostřednictvím úřadu. Žádost o přešetření vyřízení stížnosti bude předána Ministerstvu k vyřízení.
Co dělat, když stěžovatel nedostal na stížnost odpověď?
V případě nečinnosti se stěžovatel může obrátit na nadřízený správní orgán: Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2, ID datové schránky: sc9aavg, podatelna: posta@mpsv.cz.
Každý má právo na ochranu před nečinností správního orgánu (§ 80 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění). Následně se lze domáhat nároku na náhradu škody (dle zákona č. 82/1998 Sb., o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem, v platném znění).
Kde ještě je možné podat stížnost?
Veřejný ochránce práv
Údolní 39
602 00 Brno
E-mail: podatelna@ochrance.cz
ID datové schránky: jz5adky
Telefonická informační linka: 542 542 888
Telefon – ústředna: 542 542 111
Fax: 542 542 112
www.ochrance.cz